Denny's Home
Personlig service & fri frakt vid köp över 1000 kr!

Fri frakt

över 1000 kr

 

 

Kundservice

E-mail: order@dennyshome.se
Tel: 08-570 337 00 (Vard. 11-16)

          Öppettider i våra butiker

Summa: 0 Kr

Visa varukorg | Till kassan
   
Kampanjvaror
Badrum
Belysning
Barnrum
Bord
Fåtöljer
Förvaring
Hallmöbler
Inredningsdetaljer
Kök
Ljud
Mattor
New England Inredning
Soffor
Sovrum
Stolar
Trädgård
Utemöbler
Accessoarer
Exklusivt för Denny's Home
Presenttips
Fyndavdelning
Presentkort
Nyhetsbrev

Följ oss på facebook
KÖPVILLKOR

BESTÄLLNINGS- OCH PRISVILLKOR

 
Beställningsvillkor
Alla beställningar som görs på dennyshome.se är bindande. Avtalet är mellan köparen och Denny's Home AB. Reglerna i konsumentköplagen och distansavtalslagen blir gällande på köp gjorda i nätbutiken, då köparen är konsument. Avtalet om beställning ingås då dennyshome.se skickat en bekräftelse på att beställningen accepterats via e-post efter det att du lagt ordern och slutfört kortbetalning alt. genomgått godkänd kreditprövning om du betalar mot faktura. 
 
Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt medför att Denny's Home lider ekonomisk eller annan skada, polisanmäles. IP-numret från den dator där beställningen görs, loggas och lämnas till polisen i samband med en polisanmälan. Personer under 18 år är inte berättigade att beställa produkter från Denny's Home, utan målsmans medgivande.

Prisvillkor

Priserna är i svenska kronor och inkluderar gällande moms, fn. 25%. Vi reserverar oss för eventuella prisändringar på grund av ändrad moms eller onormalt stora förändringar i inköpspriser. Vi reserverar oss för eventuella felaktiga priser pga. t.ex. tryckfel.
 
 
LEVERANSTID

Leverans
Leveransen av dina produkter ordnar vi snarast möjligast, om inget annat är överenskommet. Många av våra varor finns hemma för omgående leverans (2-4 vardagar) eller som lagervaror med en leveranstid på upp till 3 veckor. Beställningsvaror beställs från våra leverantörer och tillverkas efter dina önskemål, leveranstiden för dessa möbler varierar mellan 4-12 veckor. Vid beställningsvara meddelar vi dig leveransvecka så snart vår beställning hos leverantör bekräftats. Observera att det kan ta upp till två veckor innan vi får svar från leverantör. Vid leveransförseningar, hör vi av oss till dig. För dagsaktuell leveranstid på just din vara, kontakta en säljare på tel: 08-570 337 00.
 
 
BETALNINGSVILLKOR

Vi erbjuder flera olika betalningsalternativ så att du som kund ska kunna välja det betalningssätt som passar dig bäst. Kontakta oss gärna på: 08-570 33 700 om du är osäker.
 
Kortbetalning
Du har möjlighet att betala direkt när du handlar med kort. Vi accepterar VISA, Mastercard samt Eurocard. Vi tar hand om din order då vi mottagit information om betalning. Vi samarbetar med Svenska Handelsbanken och Auriga (som uppfyller kraven för PCI-DSS) för att garantera dig 100% trygghet. Korttransaktionen skickas från Auriga till kortinlösaren, som är Svenska Handelsbanken. Vi använder krypteringsteknologin (SSL) för att skydda dina kontokortsuppgifter. All informatiom är krypterat i 128 bit. Denny's Home  lagrar inga uppgifter om kortnummer. Pengarna dras från kontot när ni du gjort beställningen. Ingen extra avgift tas ut när du beställer med kort. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure. Vid genomförande av kortbetalning reserveras köpesumman på ditt kort/bankkonto.

 
Faktura
Privatpersoner/företag
Vid val av faktura som betalningssätt tillkommer en fakturaavgift om 30 kr.
Vi skickar faktura via KLARNA vid leverans av produkten. Betalningsvillkoret är 14 dagar. Denny's Home AB - äger varan tills dess att full betalning erlagts. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift på 50kr samt en dröjsmålsränta om 25,50% . 

Handpenning
Vid handpenning i butik, betalas alltid 25 % av ordervärdet vid beställning.
  
Avbetalningsköp
Avbetalningsköp kan lämnas genom Handelsbanken Finans och gäller de fysiska butikerna. Nätbutiken Dennyshome.se använder sig av Klarnas  avbetalningsköp där du som kund kan bestämma om du vill betala av fakturan på 3, 6, 12 eller 24 månader. Läs mer på Klarna.se.
 
 
FRAKTVILLKOR

Speditör
Vi använder oss av DHL för leverans av nästan alla våra produkter. För att spara miljön så har vi valt att återanvända emballage i största möjliga mån.

Beroende på storleken på din beställning sker leveransen med DHL Servicepoint eller DHL Home Delivery. Mindre försändelser skickas till närmaste DHL Servicepoint vid dig och större försändelser med DHL hemleverans. Leveransen med DHL sker till dörren (porten), om man vill ha hempaket. Om man istället vill ha inbärning (gäller endast inom Storstockholm), markera hemkörning, inbärning som frakt, då tillkommer det en avgift på 500kr.

Glöm inte att ange mobilnummer som fraktbolag/DHL Servicepoint kan nå dig på så att de kan ringa eller smsavisera när leverans sker. Informationen om fraktkostnader står vid kassan när du lägger ordern.
 
Oftast så aviserar DHL om sin ankomst dagen innan. Tyvärr föraviserar inte alltid speditionsfirman sin ankomst. Det kan hända att ni inte finns på plats just när de kommer (de kommer oftast dagtid, dvs. kontorstid) och ni får därför hämta er beställda vara på speditionsfirmans utlämningscentral eller begära en ny leveranstid. Alla våra försändelser är försäkrade och vi står för risken fram till att du tar emot varan.
 
Leveransproblem (leveransförseningar eller produkt som är slut hos leverantör) som vi känner till, får du information om ifall du lämnat en e-postadress eller tel.nr. där vi kan kontakta dig. Om vi inte kan leverera inom maximal leveranstid, informeras ni direkt om anledningen till förseningen samt den nya leveranstiden. Ni har då som kund rätt att häva köpet utan kostnad om ni inte accepterar förseningen.
 
Leverans sker endast inom Sverige i de fall ej annat avtalats. Vi arbetar alltid för att din beställning ska levereras till dig så snabbt som möjligt, men reserverar oss för de eventuella dröjsmål som ligger utanför vår kontroll. Denny's Home ansvarar för varorna tills dess att de levererats till dig. I de fall varorna inte emottages vid leveranstillfället övergår risken till köparen. Köparen står även för risken vid eventuell retur till Denny's Home. Hör av er till oss om ang. information om hur ni ska returnera en vara via mail eller telefon.

DHL Servicepoints utlämningsställe
Mindre leveranser (kortare än 1,5 m och lättare än 20 kg) skickas som paket för avhämtning på ditt närmaste utlämningsställe. Paket aviseras och ligger kvar på ditt uthämtningsställe i två veckor. Eventuella paket som inte hämtas ut, debiteras för frakt och hanteringskostnader samt en avgift på 250kr och uppåt beroende på paketets storlek. Frakt- och hanteringskostnader debiteras av Denny's Home.
 
Hämta varor
Du kan också välja att själv hämta dina varor, antingen i vår butik i Stockholm eller på vår butik på Värmdö. Du betalar då ingen fraktkostnad. Vid hämtning  i butiken på Folkungagatan 48 i Stockholm får din produkt vara max 1,5m3. Du kan också välja att hämta dina varor på vårt externa lager i Årsta (Stockholm), men det gäller endast stora varor såsom t.e.x: byråer, soffor, bord, etc. Är du osäker på vad du kan välja och måtten på produkten, vänligen kontakta en säljare på tel: 08-570 337 00.
 
Fraktfritt över 1 000 kr
Frakt, inom landet, tillkommer med:
70-150 kr på order under 1 000 kr
Fraktfritt på order över 1 000 kr
500 kr inbärning inom Storstockholm
Observera att vissa kampanjer, reavaror samt erbjudanden ej innefattas av fri frakt. Normal fraktavgift debiteras i dessa fall. 
  
Frakt till utlandet, vänligen kontakta butiken på 08-570 337 00


GARANTI OCH  REKLAMATION

Garanti
Vi har två års garanti på alla lampor och möbler vid fel som uppstått vid tillverkning. Garantin täcker funktions, material- samt fabrikationsfel. Garanti tiden är 2 år räknad från köparens mottagande av produkten. För fel som uppstår under garantitiden, åligger det köparen att omgående och senast inom en vecka från det att felet uppstått, reklamera felet till Denny's Home. Om så inte sker, förlorar köparen sin rätt att åberopa garantin.

 
Ångerrätt
Du har full ångerrätt inom 14 dagar efter mottagandet av leverans enl. distansavtals- och hemförsäljningslagen. Detta innebär att du har rätt att returnera en vara och få köpeskillingen (ex ev fraktkostnad) åter om du inom 14 dagar efter att du mottagit varan meddelar oss om att du vill utnyttja ångerrätten. Enligt nämnda lag gäller också att varan ska återlämnas i oförändrat skick, dvs oanvänd och i obruten originalförpackning. Faktura/följesedel samt information om hur återbetalning skall ske ska bifogas vid returen. 
Köpeskillingen (t.ex. ev frakt, fakturaavg.) återbetalas snarast, 3-5 bankdagar och senast inom 30 dagar efter att Denny's Home mottagit den returnerade varan. Återbetalning sker via bankkonto eller bankgiroKunden förpliktigar sig att själv stå för returfrakten till Denny's Home. Observera att ångerrätten inte gäller företagskunder.
 
Ångerrätten gäller inte fullt ut om varan är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad till just dig, till exempel en fåtölj i ett specifikt tyg och färg. Dessa varor specialtillverkas efter lagd order och ingår inte i ånger- och bytesrätten. Ångerrätten gäller heller inte fullt ut vid specialbeställda varor, dvs varor med leveranstid längre än två veckor. För varor av ovan nämnda slag gäller ångerrätten 14 dagar från den dag du mottagit orderbekräftelse.

Produkten ska skickas till Denny's Home AB, Minos Väg 9, 134 44  Gustavsberg. Innan produkten skickas vill vi att ni mailar info@dennyshome.se eller ringer 08-570 337 00 och meddelar anledningen till att ni returnerar produkten.

Fri ånger/returrätt gäller inte rabatterade produkter.

Behöver du hjälp med att returnera en produkt?
Så här skickar du paket med DHL: Gå in på www.servicepoint.se. Se till att paketet skickas direkt till oss på Denny's Home AB, Minos väg 9, 134 44 Gustavsberg.
Välj tjänst och registrera dina sändningsuppgifter, kom ihåg att notera sändningsnumret när du är klar. Ta sedan med det du vill skicka tillsammans med sändningsnumret till din service point. Packa ihop paketet i en kartong från DHL, betala och lämna det i kassan. Du kan sedan spåra ditt paket på www.servicepoint.se.

Retur

I de fall brev, paket (DHL) eller större paket/pall returneras till Denny's Home av fraktbolaget (t.ex. om en vara ej hämtas ut av beställaren) kommer Denny's Home att debitera beställaren en avgift. För brev och paket är avgiften 250 SEK inkl. moms och för större paket/pall till SEK 500 inkl. moms. Avgiften täcker Denny's Homes kostnad för returfrakten samt administrationen som krävs för en returnerad vara, detta debiteras antingen via faktura eller genom att avgiftsbeloppet dras av från den ordersumma som återbetalas efter att returen ankommit till Denny's Home.
 
Reklamation
Vid synlig skada eller felaktig vara, eller om vi sänt fel vara, ska reklamation ske inom sju dagar från det att konsumenten mottagit varan och upptäckt felet eller borde ha upptäckt felet. Konsumenten skall själv anmäla skadan till transportbolaget inom sju dagar annars förlorar kunden rätt till ny ersatt vara. Skada som inte är synlig vid mottagandet skall anmälas till transportbolaget inom sju dagar efter mottagande av varan. Om transport skada skett spara alltid emballaget, vi behöver detta för att godkänna din ersättning. Konsumenten skall också anmäla synlig skada och icke synlig skada till Denny's Home inom sju dagar. Reklamation som sker inom 60 dagar, anses falla inom skälig tid enligt lag. Du får en ny vara eller pengarna tillbaka. Pengar för produkten inklusive frakten återbetalas inom en vecka efter att produkten returnerats till Denny's Home. 
Du har tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen och vi förutsätter att alla skötselråd följts och normal aktsamhet iakttagits. 

Denny's Home AB följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Vänligen maila eller ring info@dennyshome.se eller 08-570 337 00 för att förklara anledningen till reklamationen. Produkten ska sedan skickas till Denny's Home AB, Minos Väg 9, 134 44  Gustavsberg.

Transportskador
Om varan skulle vara skadad vid leverans, ber vi dig att inte ta emot den. Be speditionsfirman att skicka tillbaka varan. Om emballaget har en liten skada, notera detta på det kvitto som du skriver på. Om du skulle se att varan är skadad när du packar upp den, vänlig kontakta oss inom sju dagar från mottagandet av varan så att vi kan lösa det på ett effektivt sätt. Ha fraktsedelsnumret tillgängligt. Alla varor är försäkrade mot skador, stöld samt förlust. Se till att spara emballaget, vi behöver detta för att godkänna din ersättning.
 
Integritetspolicy
Genomförd beställning innebär att du samtycker till att namn och personnummer alternativt organisationsnummer registreras i vårt kundregister. Vi behandlar dina personuppgifter med försiktighet och garanterar, i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL 1998:204), att dina uppgifter endast används av Denny's Home. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig.
 
Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant, kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall oss på info@dennyshome.se

Tryckfel

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, brister i information samt felaktiga specifikationer på vår hemsida. Detta gäller även bilderna, som i vissa fall har illustrativt syfte. Färgen på bilderna på hemsidan återger inte alltid exakt produktens verkliga utseende. Färgen beror på vilken bildskärm du har på din dator samt dess inställningar.

Force majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses samt påverkar ingångna avtal och utfästelser från Denny's Homes sida, som gör att Denny's Home inte kan hålla nämnda avtal/utfästelse, utgör grund till att Denny's Home befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
 
Sekretesspolicy
Dina personuppgifter hanteras med största respekt och kommer inte att lämnas ut till tredje part. När du lägger en beställning hos oss godkänner du att vi använder och lagrar dina uppgifter för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig.
 
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och prisförändringar!
 

 

 

Lediga tjänster Om oss Samarbeten

Copyright © 2015. DENNYS HOME AB All rights reserved