I ny regi sedan 2017

BESTÄLLNINGS- OCH PRISVILLKOR

 

Beställningsvillkor

För att beställa en vara måste du vara 18 år eller äldre. Om du har några frågor kring din beställning är du välkommen att kontakta oss per telefon 08-570 337 00 eller maila oss på info@dennyshome.se. Vi finns tillgängliga alla vardagar på mail och telefon mellan kl 9-18. Mail besvaras vanligtvis inom 24 timmar (vardagar).

Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och person- eller organisationsnummer samt kontaktuppgifter (telefonnummer och mailadress) registreras i vårt kundregister. Läs mer om detta under rubriken ”personuppgiftspolicy” längre ned. Avtal om sker  när Denny’s Home bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mailadress du angivit.

Vi reserverar oss för eventuella ”tryckfel” i texter, bilder och annat material. Bilderna på e-handeln garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering.

Prisvillkor

Priserna är i svenska kronor och inkluderar gällande moms, fn. 25%. Vi reserverar oss för eventuella prisändringar på grund av ändrad moms eller onormalt stora förändringar i inköpspriser. Vi reserverar oss för eventuella felaktiga priser pga. t.ex. tryckfel.

Vi förbehåller oss rätten att löpande ändra priser på samtliga varor i vårt sortiment och att i efterhand korrigera felaktig prissättning. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser och tekniska problem.

 

LEVERANSTID

Leverans

Leveransen av dina produkter ordnar vi snarast möjligast, om inget annat är överenskommet. Många av våra varor finns hemma för omgående leverans (2-4 vardagar) eller som lagervaror med en leveranstid på upp till 3 veckor. Beställningsvaror beställs från våra leverantörer och tillverkas efter dina önskemål, leveranstiden för dessa möbler varierar mellan 4-12 veckor. Vid beställningsvara meddelar vi dig leveransvecka så snart vår beställning hos leverantör bekräftats. Observera att det kan ta upp till två veckor innan vi får svar från leverantör. Vid leveransförseningar, hör vi av oss till dig. För dagsaktuell leveranstid på just din vara, kontakta en säljare på tel: 08-570 337 00.

 

 

BETALNINGSVILLKOR

Du kan välja kortbetalning (Visa/Mastercard), fakturabetalning och delbetalning.
Vid fakturabetalning och delbetalning hänvisas till Avardas köpvillkor som du hittar här.

   

Handpenning

Vid handpenning i butik, betalas alltid 25 % av ordervärdet vid beställning. 

 

FRAKTVILLKOR

 

Speditör

Vi använder oss av DHL för leverans av nästan alla våra produkter. För att spara miljön så har vi valt att återanvända emballage i största möjliga mån.

 

Beroende på storleken på din beställning sker leveransen med DHL Servicepoint eller DHL Home Delivery. Mindre försändelser skickas till närmaste DHL Servicepoint vid dig och större försändelser med DHL hemleverans. Leveransen med DHL sker till dörren (porten), om man vill ha hempaket. Om man istället vill ha inbärning (gäller endast inom Storstockholm), markera hemkörning, inbärning som frakt, då tillkommer det en avgift på 750kr.

 

Glöm inte att ange mobilnummer som fraktbolag/DHL Servicepoint kan nå dig på så att de kan ringa eller smsavisera när leverans sker. Informationen om fraktkostnader står vid kassan när du lägger ordern.

 

Oftast så aviserar DHL om sin ankomst dagen innan. Tyvärr föraviserar inte alltid speditionsfirman sin ankomst. Det kan hända att ni inte finns på plats just när de kommer (de kommer oftast dagtid, dvs. kontorstid) och ni får därför hämta er beställda vara på speditionsfirmans utlämningscentral eller begära en ny leveranstid. Alla våra försändelser är försäkrade och vi står för risken fram till att du tar emot varan.

 

Leveransproblem (leveransförseningar eller produkt som är slut hos leverantör) som vi känner till, får du information om ifall du lämnat en e-postadress eller tel.nr. där vi kan kontakta dig. Om vi inte kan leverera inom maximal leveranstid, informeras ni direkt om anledningen till förseningen samt den nya leveranstiden. Ni har då som kund rätt att häva köpet utan kostnad om ni inte accepterar förseningen.

 

Leverans sker endast inom Sverige i de fall ej annat avtalats. Vi arbetar alltid för att din beställning ska levereras till dig så snabbt som möjligt, men reserverar oss för de eventuella dröjsmål som ligger utanför vår kontroll. Denny's Home ansvarar för varorna tills dess att de levererats till dig. I de fall varorna inte emottages vid leveranstillfället övergår risken till köparen. Köparen står även för risken vid eventuell retur till Denny's Home. Hör av er till oss om ang. information om hur ni ska returnera en vara via mail eller telefon.

 

DHL Servicepoints utlämningsställe

Mindre leveranser (kortare än 1,5 m och lättare än 20 kg) skickas som paket för avhämtning på ditt närmaste utlämningsställe. Paket aviseras och ligger kvar på ditt uthämtningsställe i två veckor. Eventuella paket som inte hämtas ut, debiteras för frakt och hanteringskostnader samt en avgift på 250kr och uppåt beroende på paketets storlek. Frakt- och hanteringskostnader debiteras av Denny's Home.

 

Hämta varor

Du kan också välja att själv hämta dina varor i vår butik på Värmdö. Du betalar då ingen fraktkostnad. Du kan också välja att hämta dina varor på vårt externa lager i Årsta (Stockholm), men det gäller endast stora varor såsom t.e.x: byråer, soffor, bord, etc. Är du osäker på vad du kan välja och måtten på produkten, vänligen kontakta en säljare på tel: 08-570 337 00.

 

Fraktfritt över 1 000 kr

Frakt, inom landet, tillkommer med:

70-150 kr på order under 1 000 kr

Fraktfritt på order över 1 000 kr

750 kr inbärning inom Storstockholm

Observera att vissa kampanjer, reavaror samt erbjudanden ej innefattas av fri frakt. Normal fraktavgift debiteras i dessa fall.

 

Frakt till utlandet, vänligen kontakta butiken på 08-570 337 00

 

 

GARANTI OCH  REKLAMATION

 

Garanti

Vi har två års garanti på alla lampor och möbler vid fel som uppstått vid tillverkning. Garantin täcker funktions, material- samt fabrikationsfel. Garanti tiden är 2 år räknad från köparens mottagande av produkten. För fel som uppstår under garantitiden, åligger det köparen att omgående och senast inom en vecka från det att felet uppstått, reklamera felet till Denny's Home. Om så inte sker, förlorar köparen sin rätt att åberopa garantin.

 

Ångerrätt

Du har full ångerrätt inom 14 dagar efter mottagandet av leverans enl. distansavtals- och hemförsäljningslagen. Detta innebär att du har rätt att returnera en vara och få köpeskillingen (ex ev fraktkostnad) åter om du inom 14 dagar efter att du mottagit varan meddelar oss om att du vill utnyttja ångerrätten. Enligt nämnda lag gäller också att varan ska återlämnas i oförändrat skick, dvs oanvänd och i obruten originalförpackning. Faktura/följesedel samt information om hur återbetalning skall ske ska bifogas vid returen. Köpeskillingen (t.ex. ev frakt, fakturaavg.) återbetalas snarast, 3-5 bankdagar och senast inom 30 dagar efter att Denny's Home mottagit den returnerade varan. Återbetalning sker via bankkonto eller bankgiro. Kunden förpliktigar sig att själv stå för returfrakten till Denny's Home. Observera att ångerrätten inte gäller företagskunder.

 

Ångerrätten gäller inte om varan är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad till just dig, till exempel en fåtölj i ett specifikt tyg och färg. Dessa varor specialtillverkas efter lagd order och ingår inte i ånger- och bytesrätten. Ångerrätten gäller heller inte vid specialbeställda varor, dvs varor med leveranstid längre än två veckor. För varor av ovan nämnda slag gäller ångerrätten 14 dagar från den dag du mottagit orderbekräftelse.

 

Produkten ska skickas till Denny's Home AB, Minos Väg 9, 134 44  Gustavsberg. Innan produkten skickas vill vi att ni mailar info@dennyshome.se eller ringer 08-570 337 00 och meddelar anledningen till att ni returnerar produkten.

 

Fri ånger/returrätt gäller inte rabatterade produkter.

 

Behöver du hjälp med att returnera en produkt?

Så här skickar du paket med DHL: Gå in på www.servicepoint.se. Se till att paketet skickas direkt till oss på Denny's Home AB, Minos väg 9, 134 44 Gustavsberg.

Välj tjänst och registrera dina sändningsuppgifter, kom ihåg att notera sändningsnumret när du är klar. Ta sedan med det du vill skicka tillsammans med sändningsnumret till din service point. Packa ihop paketet i en kartong från DHL, betala och lämna det i kassan. Du kan sedan spåra ditt paket på www.servicepoint.se.

 

 

Retur

I de fall brev, paket (DHL) eller större paket/pall returneras till Denny's Home av fraktbolaget (t.ex. om en vara ej hämtas ut av beställaren) kommer Denny's Home att debitera beställaren en avgift. För brev och paket är avgiften 250 SEK inkl. moms och för större paket/pall till SEK 500 inkl. moms. Avgiften täcker Denny's Homes kostnad för returfrakten samt administrationen som krävs för en returnerad vara, detta debiteras antingen via faktura eller genom att avgiftsbeloppet dras av från den ordersumma som återbetalas efter att returen ankommit till Denny's Home.

 

Reklamation

Vid synlig skada eller felaktig vara, eller om vi sänt fel vara, ska reklamation ske inom sju dagar från det att konsumenten mottagit varan och upptäckt felet eller borde ha upptäckt felet. Konsumenten skall själv anmäla skadan till transportbolaget inom sju dagar annars förlorar kunden rätt till ny ersatt vara. Skada som inte är synlig vid mottagandet skall anmälas till transportbolaget inom sju dagar efter mottagande av varan. Om transport skada skett spara alltid emballaget, vi behöver detta för att godkänna din ersättning. Konsumenten skall också anmäla synlig skada och icke synlig skada till Denny's Home inom sju dagar. Reklamation som sker inom 60 dagar, anses falla inom skälig tid enligt lag. Du får en ny vara eller pengarna tillbaka. Pengar för produkten inklusive frakten återbetalas inom en vecka efter att produkten returnerats till Denny's Home. Du har tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen och vi förutsätter att alla skötselråd följts och normal aktsamhet iakttagits.

 

Denny's Home AB följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Vänligen maila eller ring info@dennyshome.se eller 08-570 337 00 för att förklara anledningen till reklamationen. Produkten ska sedan skickas till Denny's Home AB, Minos Väg 9, 134 44  Gustavsberg.

 

Transportskador

Vi ansvarar för skador som uppkommit vid transporten eller leveransen till dig som kund. För att du som kund ska få ersättning, åligger det dig när du tar emot din leverans att undersöka om paketet är skadat innan du signerar leveranssedeln. Om paketet är skadat ska detta noteras direkt på leveranssedeln som skrivs under. Skadan på emballage och/eller vara ska dokumenteras i bild och text och mailas till reklamation@dennyshome.se inom 24 timmar från mottagandet av varan.

  

Integritetpolicy

Vår integritetspolicy hanteras enligt allmänna dataskyddsförordningen, General Data Protection Regulation (GDPR) som ersätter Personuppgiftslagen (PUL) efter 25 maj 2018. Genom att acceptera våra köpvillkor samtycker du till att namn, adress, personnummer alternativt organisationsnummer registreras i vårt kundregister.

 

Sekretesspolicy

Dina personuppgifter hanteras med största respekt och kommer inte att lämnas ut till tredje part. När du lägger en beställning hos oss godkänner du att vi använder och lagrar dina uppgifter för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Du kan enkelt radera*, begränsa och få fram den information som vi har registrerat om dig under Dina sidor. Behöver du hjälp med detta kan du ringa oss på 08-570 337 00 eller maila webadmin@dennyshome.se så hjälper vi dig.
* Väljer du att radera dina kunduppgifter sparas dom i vårt system i 36 månader och därefter anonymiseras dom. Detta för att fullgöra våra skyldigheter gällande t.ex. reklamationsrätt och bokföringslagen.

 

Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din användarupplevelse på www.dennyshome.se. Cookies är en liten textfil som lagras på din enhet (dator/surfplatta/mobil) via din webbläsare. Med hjälp av cookies får vi en översikt över din aktivitet i vår webshop – till exempel om du är ny eller en återkommande kund. Cookies ger även dig som besökare tillgång till olika funktioner – till exempel hålla reda på vad du lägger i din varukorg.

Har du frågor ang. cookies kan du ringa oss på 08-570 337 00 eller maila webadmin@dennyshome.se

 

Tryckfel

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, brister i information samt felaktiga specifikationer på vår hemsida. Detta gäller även bilderna, som i vissa fall har illustrativt syfte. Färgen på bilderna på hemsidan återger inte alltid exakt produktens verkliga utseende. Färgen beror på vilken bildskärm du har på din dator samt dess inställningar.

 

Force majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses samt påverkar ingångna avtal och utfästelser från Denny's Homes sida, som gör att Denny's Home inte kan hålla nämnda avtal/utfästelse, utgör grund till att Denny's Home befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

  

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och prisförändringar!

Följ oss: